Artigos Científicos

MENDELSOHN, A. L.; PICCOLO, L. R.; OLIVEIRA, JOÃO BATISTA ARAUJO E; MAZZUCHELLI, D. S.; LOPEZ, A. S.; CATES, C. B.; WEISLEDER, A. RCT of a reading aloud intervention in Brazil: Do impacts differ depending on parent literacy?. EARLY CHILDHOOD RESEARCH QUARTERLY. , v.53, p.601 - 611, 2020. Referências adicionais: Português.

Bartholo, Tiago Lisboa, Mariane Campelo Koslinski, Márcio da Costa, Peter Tymms, Christine Merrell, and Thaís Mendonça Barcellos. "The use of cognitive instruments for research in early childhood education: constraints and possibilities in the Brazilian context." Pro-Posições 31 (2020).

Barcellos, Thais, and Guilherme Hirata. "Decomposing public-private teachers’ wage gap: evidence from Brazil." Brazilian Review of Econometrics 40, no. 2 (2020): 303-346.

Oliveira, João Batista Araujo, Matheus Gomes, and Thais Barcellos. "A Covid-19 e a volta às aulas: ouvindo as evidências." Ensaio: avaliação e políticas públicas em educação 28 (2020): 555-578.

Hirata, Guilherme. Distribuição territorial dos investimentos sociais privados e sua relação com características locais. Artigos Gife, 2020, v.2, n.2.

Bartholo, Tiago Lisboa, Mariane Campelo Koslinski, Marcio da Costa, and Thais Barcellos. "What do children know upon entry to pre-school in Rio de Janeiro?." Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação 28 (2019): 292-313.

Hirata, Guilherme, and P. Rocha e Oliveira. "Lasting effects of promoting literacy–do when and how to learn matter?." Education Economics 27, no. 4 (2019): 339-357.

Hirata, Guilherme, João Batista Araujo Oliveira, and Talita de Moraes Mereb. "Professores: quem são, onde trabalham, quanto ganham." Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação 27, no. 102 (2019): 179-203.

WEISLEDER, A.; MAZZUCHELLI, D. S. R.; LOPEZ, A. S.; DUARTE NETO, W.; CATES, C. B.; GONCALVES, H. A.; FONSECA, R. P.; OLIVEIRA, JOÃO BATISTA ARAUJO E; MENDELSOHN, A. L. Reading Aloud and Child Development: A Cluster Randomized Trial in Brazil. PEDIATRICS, v.1, p.141 - , 2018.

Voltar

Próxima Página